E.S.O

Presentació
L’etapa d’Educació Secundària Obligatòria compren quatre cursos des dels 12 als 16 anys. Es tracta d’una etapa on els nois i noies viuen un procés de maduració i de construcció de la pròpia identitat.
La finalitat de l’etapa d’ESO es fonamenta en 4 pilars:
- Consolidar els prenentatges de l’Educació Primària.
- Aprofundir en les matèries fonamentals d’acord amb l’edat i la capacitat.
- Desenvolupar les habilitats i les competències bàsiques.
- Orientar a l’alumne en els diferents camins acadèmics-professionals.
Des de l’escola vetllem per una formació integral dels alumnes, desenvolupant tots els àmbits de creixement personal:
- L’àmbit físic i psicomotor
- L’àmbit intel·lectual i cognitiu
- L’àmbit de l’equilibri i l’autonomia personal
- L’àmbit transcendent i religiós
- L’àmbit de la inserció social
- L’àmbit de les relacions interpersonals

Pla d’estudis
Introducció
L’Educació Secundària s’organitza en diferents matèries. El quart curs té caràcter orientador segons els estudis posteriors que vulguin realitzar.
Hi ha tres tipus de matèries: les comunes, les optatives i el treball de síntesi/projecte de recerca.
Matèries Comunes
1r ESO | 2n ESO | 3r ESO | 4t ESO | |
Matemàtiques |
3 |
4 |
4 |
4 |
Llengua catalana |
3 |
3 |
3 |
3 |
Llengua castellana |
3 |
3 |
3 |
3 |
Llengua estrangera: Anglès |
3 |
4 |
3 |
3 |
CC. Naturals: Biologia i Geologia |
3 |
2 |
||
CC. Naturals: Física i Química |
3 |
2 |
||
Ciències Socials (Geografia i Història) |
3 |
3 |
3 |
3 |
Tecnologia |
2 |
2 |
2 |
|
Educació Física |
2 |
2 |
2 |
2 |
Religió |
1 |
1 |
1 |
1 |
Música |
2 |
2 |
||
Educació Visual i Plàstica |
2 |
2 |
||
Matèria optativa |
2 |
2 |
2 |
9 |
Matèria complementària |
2 |
2 |
2 |
2 |
Treball de Síntesi/Projecte Recerca |
(1*) |
(1*) |
(1*) |
(1*) |
Treballem les competències |
1 |
|||
Tutoria |
1 |
1 |
1 |
1 |
Totals |
32 |
32 |
32 |
32 |
MATÈRIES COMPLEMENTÀRIES |
1r ESO: Educació en valors + Aula d’estudi |
2n ESO: Educació en valors + Aula d’estudi |
3r ESO: Fem ciència + Aula d’estudi |
4t ESO: Treballem el mètode científic + Aula d’estudi |
TREBALL DE SINTESI (de 1r a 3r)
Consisteix en un projecte interdisciplinari format per un conjunt d’activitats on l’alumne ha de ser capaç de relacionar les competències bàsiques treballades en les diferents matèries per a l’aplicació i la resolució de qüestions i problemes de tipus pràctic.
Es tracta d’un treball en grup que es realitza durant una setmana de curs, inclou una sortida de dos dies de convivència i de contacte amb la natura. Finalment el grup ha d’exposar el seu treball davant d’un tribunal.
PROJECTE DE RECERCA (4t)
L’alumnat realitza un projecte de recerca en equip. Aquest projecte està constituït per un conjunt d’activitats de descoberta i recerca entorn d’un tema escollit i acotat. Durant tot el procés l’alumne treballa sota el guiatge del professorat.
Ha de mostrar capacitat d’autonomia i iniciativa en l’organització del seu treball i també cooperació i cooperació amb la resta de l’equip.
Matèries Optatives
ETenen com a finalitat que els alumnes consolidin o ampliïn les pròpies capacitats i coneixements.
MATÈRIES OPTATIVES | |
1r ESO | |
Francès | Performing arts in English |
Programem | Astronomy |
2n ESO | |
Francès | Performing arts in English II |
Robótica | Taller de laboratori |
3r ESO | |
Francès | Cultura clàssica |
Ecologia | Emprenedoria |
4t ESO | |
Francès(*) | Biologia |
Dibuix | Economia |
Emprenedoria | Física i Química |
Informàtica | Llatí |
Tecnologia |
Les matèries optatives específiques de 4t complementen el currículum comú i orienten de cara a estudis postobligatòris. Tots els alumnes n’han de cursar tres.
*Cal haver cursat Francès a 3r.
Per tal d’ajudar en el procés de decisió l’escola està subscrita a la web d’orientació: www.unportal.cat
Tutoria
També disposa d’una hora de tutoria individual per atendre i orientar a l’alumne i un altra de visites de pares. Potenciem l’educació conjunta família-escola mitjançant el diàleg, la coherència i la formació.
Avaluació
L’alumne és el protagonista del seu aprenentatge i l’avaluació té com a objectiu ajudar-lo a ser més competent i acompanyar-lo per millorar el seu procés d’aprenentatge.
Les matèries estan agrupades per àmbits: lingüístic, matemàtic, cientificotecnològic, social, artístic, educació física i cultura i valors. També s’avalua el grau d’assoliment de les competències dels àmbits digital i personal i social, que són transversals.
Avaluar comporta recollir dades, analitzar-les, valorar-les i prendre decisions. L’avaluació és un procés que duen a terme tant els professors com els alumnes i requereix una intercomunicació permanent entre les dues parts.
Horari
El nostre horari és:
Dilluns, dimarts i dijous de 7’55 a 13’15 i de 15 a 17h
Dimecres i divendres de 7’55 a 13’45h.
Metodologia
La nostra metodologia és personalitzada, oberta i flexible. Integra les diferents intel·ligències múltiples i desenvolupa les competències personals. Per poder atendre a tot l’alumnat incorporem les TIC a la didàctica de les matèries així com la combinació de mètodes de treball cooperatiu i per projectes amb altres metodologies més tradicionals.
Partint dels coneixements previs de l’alumne i tenint en compte els diferents ritmes d’aprenentatge, les motivacions i els interessos apliquem diferents mètodes de treball segons les necessitats:
– desdoblaments
– grups flexibles
– reforços individuals
– Adaptacions i plans individualitzats
Al llarg del curs es treballen matèries de forma interdisciplinar a partir de projectes de l’àmbit cientificotecnològic i de l’àmbit socio-lingüístic.
Què oferim?
- Pla d’Acció Tutorial adequat a les necessitats i actualitzat.
- Tutoria individual i seguiment amb les famílies.
- Seguiment del treball diari.
- Consolidació de tècniques d’estudi.
- Treball de les habilitats socials. Resolució de conflictes mitjançant el diàleg i la mediació.
- Comunicació amb famílies i alumnes a través de la plataforma Educamos.
- Assessorament i seguiment des del departament d’orientació de centre.
- Proves psicopedagògiques a 1r d’ESO
- Proves psicopedagògiques i d’interessos professionals a 3r d’ESO.
- Projecte d’orientació acadèmic-professional sobre estudis posteriors des de 3r d’ESO: xerrades, visita al Saló de l’Ensenyament, subscripció a la web unportal.cat …
- Preparació per a les proves d’accés a CFGM.
- PAC: Programa d’Auxiliars de conversa en anglès.
- Com a centre examinador de Cambridge, assessorament i seguiment per a l’obtenció del First Certificate, Advanced i titulacions prèvies.
- La possibilitat de cursar un Batxillerat Dual i obtenir una doble titulació des de 2n d’ESO.
- Seguiment i assessorament en el Projecte de Recerca de 4t ESO.
- Aplicació de les TIC a la didàctica de les matèries. Suport de pissarra digital en totes les aules.
- Pràctiques als laboratoris de Física, de Química i de Ciències Naturals.
- Pràctiques del projecte a l’aula de Tecnologia
- Taller de robòtica
- Ràdio JM
- Sortides i viatges de tipus cultural i formatiu.